Asya ve Avrupa ilk kez deniz tabanının altından 5.4 kilometre uzunluğunda iki katlı karayolu tüneliyle birleşti.
İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli,
toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.
Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen iki katlı tünelden ve
diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor.
Tünel geçişi ve yol iyileştirme-genişletme çalışmaları ile İstanbul trafiğini rahatlatmayı amaçlayan bu projenin
bütün aşamalarında Leica Geosystems'in birçok cihazı ve programları kullanılmıştır.
Projede Leica TS50 ve Leica TS15 total stationlar ile DNA dijital nivoları kullanılmıştır.
Ayrıca tünel hesaplamalarında Amberg TMS tünel programından faydalanılmıştır. İşin hassasiyeti ve önemi açısından
Leica'nın prezisyonlu ölçüm teknolojilerinden yararlanılarak, proje deformasyon ölçümleri yapılmıştır.
0.5" hassasiyetindeki Leica TS50 total station, bu iş için gerekli bütün prezisyonu sağlamıştır.
Yaklaşık 5 yıl süren projenin bütün aşamalarında Sistem A.Ş. olarak, ölçüm cihazları ve tünel programı ile ilgili
her türlü teknik desteği sağlamış bulunmaktayız.
Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunmaktadır.
Tünelde operasyon merkezi 24 saat boyunca tünelin güvenli çalışması, trafiğin kesintiye uğramadan akması için çalışacaktır.
Her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleri, alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan ve
tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları,
anlık bilgi akışı için genel anons sistemi de tünelde mevcuttur.