1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi

Geleceğin Otoyol Teknolojisi

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Malkara ile Çanakkale arasında 1915 Çanakkale Köprüsü’nü de içeren 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolundan oluşmaktadır. Proje, 324 kilometrelik Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bir parçasıdır.

 

Leica Yine İlk Tercih

DLSY Adi Ortaklığı, projenin otoyol kısmında ölçme ekipmanı olarak Leica GS16 GNSS, TS16 robotik total station ve LS10 dijital nivoların yanı sıra tüm makine kontrol sistemi ekipmanında da Leica ürünlerini tercih etmiştir.

Bu kapsamda; 5 set greyder, 8 set asfalt finişeri (12 set TS16 robotik total station ile birlikte) ve 1 set ekskavatör makine kontrol sistemi projenin başından itibaren kullanılmaya başlanmıştır.

 

Tüm İş Makineleri ile Uyum ve Yüksek Verimlilik

Proje bünyesinde kullanılan farklı marka ve modellerdeki ağır iş makinelerinde tam uyum ile çalışan Leica makine kontrol sistemleri; proje boyunca minimum servis gereksinimi ile işlerin kesintiye uğramadan devam etmesinde üzerine düşen görevi başarıyla yerine getirmiştir.

Kazı ve özellikle şev kazısında ekskavatör, terasman seviyesi dahil tesviye işlerinde greyder, mekanik ve sıcak asfalt karışım serim işlerinde de finişer makine kontrol sistemleri yüksek  verimlilik sağlayarak projenin zamanında tamamlanması yolunda önemli rol oynamıştır.

 

Yüksek Doğruluk

Kazı ve tesviye işlerinde kullanılan makine kontrol sistemleri GNSS entegreli olup ±2-3cm ve robotik total station ile birlikte çalışan asfalt finişeri makine kontrol sistemleri ±5-7mm gibi yüksek doğrulukta sonuçlara ulaşarak, serilecek malzemenin prezisyonlu şekilde kullanılmasını ve fazla serim maliyetlerinin önüne geçilmesini sağlamıştır.

 

Uzaktan Bağlantı ile Kesintisiz İş Akışı

Tüm Leica makine kontrol sistemlerinde standart olarak sunulan GSM modül sayesinde, Leica ConX uzaktan erişim sistemi ile internet üzerinden hem ana firma tüm makineleri merkezi olarak takip edebilmiş, hem taşeron firmalar makinelerine uzaktan veri transferi ile proje bilgilerini gönderebilmiş hem de Sistem AŞ destek ekibi makinelere bağlanarak anlık uzaktan desteği sağlayabilmiştir. Leica ConX servisi projedeki iş akışının daha etkili olmasını sağlayarak olası duraksamalardan kaynaklanacak maddi kayıpların önüne geçmiştir.

 

Prestij Getiren Sistemler

Ana firma DLSY Adi Ortaklığının taşeronu olarak projede görev alan firmalar; Ayyıldız İnşaat, KLV İnşaat, Limak İnşaat ve Nalbantoğlu İnşaat, farklı hava ve zorlu arazi koşullarında, 7/24 tüm işlerinde Leica makine kontrol sistemlerinin yüksek performansını deneyimlemişlerdir.

Leica makine kontrol sistemleri ile sağlanan; personel optimizasyonu, projedeki anlık durum değişikliklerine karşı esnek iş planlama ve artan iş güvenliği; projede baştan sona kaliteli bir işin çıkartılmasını sağlayarak, kullanıcı firmaların iş bitirme güvenilirliğinin artmasında yardımcı olmuştur.

 

İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak

Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy’ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe’nin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşmaktadır. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Avrupa’da Sütlüce köyü ve Asya’da Lapseki arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçerek Umurbey beldesi bölgesine ulaşmaktadır. 88,0 km.lik otoyol projesinin yaklaşım viyadükleri dahil olmak üzere 4,6 km.si 1915 Çanakkale Köprüsü, kalan 83,4 km.lik kesimi ise Malkara-Çanakkale arasındaki otoyol kesimini oluşturmaktadır. Tamamlanması ile birlikte İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak proje konumundadır. 

 

Metropollerin Kesişim Noktası Çanakkale

Yapılmakta olan Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayarak; bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkân sunacaktır.

İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolunun tamamlanması ile birlikte Edirne - Kınalı - İstanbul Ankara Otoyolu, İzmir - Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi'ne otoyol ağıyla bağlanmış olacaktır. 

Dünyanın En Uzun Orta Açıklıklı Asma Köprüsü       

Tamamlandığında dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsü unvanını ülkemize kazandıracak olan 1915 Çanakkale Köprüsü; Cumhuriyet'imizin 100. Kuruluş Yılı’nı taçlandırmak üzere 2.023 metre orta açıklığa sahiptir. 770’er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3.563 metre uzunluğundadır. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber toplam geçiş uzunluğu 4.608 metreye ulaşmaktadır.

T.C Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından görevlendirilmiş, DLSY JV ADİ Ortaklığına ait, 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Malkara ile Çanakkale arasında 1915 Çanakkale Köprüsü’nü de içeren 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolundan oluşmaktadır.

 

Türkiye'nin önde gelen firmaları Leica Geosystems Teknolojilerini, Sistem A.Ş.'nin desteği ile tercih etmeye devam ediyor.

Sizinle birlikte, hep daha ileriye...



Haber Video