1915 Çanakkale Köprüsü

Leica teknolojileri ile yükseliyor...

Türkiye ve Dünya tarihinde büyük iz bırakmış Çanakkale Boğazı’ndaki bu anıtsal yapı, en yüksek mühendislik ve estetik standartlarını karşılayan özelliklerde tasarlandı. Tamamlandığında, 2023 metre ana açıklığı ile “dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü” ünvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 333 metrelik kuleleri ile de “dünyanın en yüksek asma köprüsü” olacak. Proje, 88km otoyol ve 13km bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır.
1915 Çanakkale Köprüsü’yle, Asya ve Avrupa deniz üstünden dördüncü, toplamda ise yedinci kez birleştirilmiş olacak. Feribotla yaklaşık 30 dakikada geçilen Çanakkale Boğazı’nda, bekleme süreleri ile yaklaşık 1 saat süren seyahat süresi, köprü açıldığında 4 dakikaya inecek. Bu proje sayesinde, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanların, tüm ulaşım sistemleriyle entegrasyonu da sağlanacak.

Tüm imalat aşamalarında Leica ölçme teknolojlerinin tercih edildiği köprünün keson imalat ve çevre planlama çalışmalarında, Nova serisi TS30 TS50 ve viva serisi TS16 total station'lar ile birlikte, Leica GS15, ve GS16 GNSS alıcıları kullanıldı. Keson batırma uygulamasında, Leica total station'lar sürecin yüksek doğruluklu olarak tamamlanmasında büyük rol üstlenmişlerdi.

Şimdi ise 3 adet Leica GR30 Referans İstasyonundan referans alarak her kulede dörder adet toplam 16 adet Leica GM30 GNSS izleme alıcıları ile kulelerin imalat konumları takip edilmektedir. Leica GNSS Spider yazılımı tarafından eş zamanlı olarak hem gerçek zamanlı hem de post process olarak işlenen veriler, GeoMoS ve GeoMoS Now! web uygulaması tarafından köprü imalatından sorunlu birimlere, anlık grafik ve raporlar ile sunulmaktadır. GeoMoS Now! ın kullanıcı dostu arayüzü, uygulamanın GNSS verileri ile birlikte kule imalatında kullanılan sensörlere ait yüzlerce verinin de yönetimi, arşivlenmesi ve görselleştirilmesi için de kullanılmaktadır.


Kısaca GeoMoS projenin tüm izleme ihtiyaçlarına cevap verecek bir platform sunmaktadır.



Haber Albüm